2017. június 26., hétfő

Heti imacélok - június 15-július 2. IZGALMAS TAPASZTALAT - MAGYAR IMACÉLOK

Heti imacélok
(június 25-július 2.)

Az Inter-amerikai Divízió imakérései

Tények röviden az IAD-ról: ehhez a Divízióhoz 38 ország tartozik, területe: Mexikó, Közép-Amerika, Venezuela, Kolumbia és a Karib-tengeri térség országai. Az Inter-amerikai Divíziót 24 Unió alkotja, tagsága 3,8 millió fő, akik mintegy 21 000 közösségben szolgálják az Urat. A tagok angolul, spanyolul, franciául és hollandul beszélnek.
·      Imakérés: Imádkozzatok Israel Leitoért, a Divízió elnökéért, Elie Hentry divízió titkárért, valamint Filiberto M. Verduzco divízió pénztárosért! Imádkozzatok az uniók vezetéséért valamint a divízió területén szolgáló lelkészekért!  
·      Imakérés: Imádkozzunk az IAD területén élő tagokért, akik aktívan kiveszik a részüket a Teljes tagbevonás kezdeményezésben! A divízió jelmondata: Uram, alakíts át engem!” Az IAD divízióban élő testvéreink nagyon tevékenyek a misszióban, lelkesen dolgoznak, és várják Jézus eljövetelét. 
·       Imakérés: Imádkozzunk az IAD területén élő fiatalokért, hogy szeressék meg Jézust, tanulmányozzák a Bibliát, vegyék komolyan az imádkozásra való felhívásokat, és kövessék Jézust teljes szívből!
·      Imakérés: Imádkozzunk az ebben a régióban létrehozott befolyásközpontokért, hogy ezek a helyek jelzőtüzek lehessenek a lakóközösségek és a városok számára!
·      Imakérés: Imádkozzunk a gerillacsoportok és az álkatonai szervezetek tagjaiért, akik rengeteg erőszakos bűncselekményt követnek el a világnak ezen a részén! Imádkozzunk megtérésükért, hogy legyen olyan tapasztalatuk, mint Pálnak a damaszkuszi úton, és Isten ügyéért kezdjenek harcolni!  
·       Imakérés: Kérünk, imádkozzatok a közelgő Ima- és böjtnapért, amit világszerte megtartanak majd a következő szombaton a testvéreink. Könyörögjünk azért, hogy nagyon sok gyülekezeti tag részt vegyen ebben! A program forrásanyaga itt található: http://adventista.hu/esemeny/ima-es-bojt-nap-20173/

Magyar imacélok:
·       Imakérés: Kérünk, imádkozzatok a nyári táborok, a Missziókonferencia, és a Találkozás Jézussal tábor szervezéséért, hogy sok áldást jelentsenek a résztvevőknek és megújulást az egész egyháznak
·       Imakérés: Kérünk, imádkozzatok a közelgő böjt és imanapért, amelyet július 1-jén tartunk Magyarországon is! Imádkozzunk, hogy sok gyülekezet vegyen részt ebben!  A magyar nyelvű anyag fordítás alatt és megtalálható lesz a magyar unió honlapján http://adventista.hu/esemeny/ima-es-bojt-nap-20173/

Hogyan tanult meg imádkozni egy adventista úttörő misszionárius Mongóliában? ...
– írta: Cathy (Jolly) Hartman beszámolója alapján Andrew McChesney

Amikor Mongóliába költöztünk 1991-ben, úgy éreztem, Isten arra hív, hogy imaharcos legyek. De ilyen és hasonló kérdésekkel ostromoltam az Urat: „Én folyton imádkozom! Miért nem vagyok imaharcos?”

Miután meghalt a férjem, egy idő után újra férjhez mentem, és Kínába költöztünk. Éreztem, hogy Isten újra arra hív, hogy imaharcos legyek. Ezúttal engedtem az Úrnak, és ezt mondtam: „Rendben, napi háromszori imát iktatok be a napirendembe.”

Csodák kezdtek történni, amint a férjemmel és a három kislányunkkal együtt naponta háromszor imádkozni kezdtünk. Hónapok óta kerestünk egy lakóhelyet, és Isten biztosított számunkra egy házat. A férjem és én is elvesztettük az angoltanári állásunkat, de Istentől most kaptunk egy másikat, ami még sokkal jobbnak bizonyult. A megválaszolt imák sora pedig csak egyre folytatódott.

Ez volt az első lépés, amikor Isten az ima útjára terelt engem. A második lépés akkor következett, amikor Jézus újra meg újra megismételt tanácsán kezdtem gondolkodni. „Vigyázzatok és imádkozzatok!” Nem értettem egészen biztosan, hogy mit akart ezzel üzenni. Kikerestem az összes utalást, amit csak fellelhettem Ellen White írásaiban, és összegyűjtöttem azokat egy dokumentumba. Megtudtam, hogy „vigyázni és imádkozni” azt jelenti: őrködök érzelmeim, szavaim fölött, és figyelek, mikor lesz közönyös a magatartásom. A tanulmány vázlata így néz ki:

***
Vigyázni és imádkozni
- csendes helyen, naponta háromszor 

Mire vigyázzak:
1. mikor ejtek ki hirtelen, dühös, türelmetlen szavakat
2. van-e büszkeség a szívemben
3. gonosz, bűnös érzések uralnak-e
4. vannak e ilyen gondolataim: „nem számít”, „kit érdekel?”
Hogyan imádkozzak:
1. valljam meg vétkeimet és gyengeségeimet
2. Kérjek
a) szelíd és alázatos lelkületet
b) higgadtságot
c) szeretetteljes viszonyulást
d) erőt nemet mondani a rosszra
3. „Jézus, légy segítségemre!” Gyenge vagyok, és kétségtelenül szükségem van Isten erejére!
4. határozzam el, hogy Istenért élek.
5. addig imádkozzak, amíg hit nem ébred a szívemben

***

Amikor a lányaim tinédzserek lettek, és küzdelmeik voltak, megkérdeztem tőlük: „Vigyáztatok és imádkoztatok?” Általában bevallották, hogy nem. A lakásunkban kialakítottunk egy imaszobát, ahol mindnyájan naponta háromszor csendes magányunkban megvallottuk bűneinket, gyengeségeinket és kértük Istent, hogy adjon nekünk szeretetteljes, alázatos lelket. Ez nagyban hozzásegített, hogy a családunkban elsimuljanak a viszályok.

Az imaéletem harmadik lépése abból következett, amikor részt vettem egy kurzuson, amit Joe Engelkemier, az Andrews University tanára tartott a hitről és az imáról. Amikor otthon, a misszióterületen újraolvastam a tananyagot, Isten arra emlékeztetett, hogy ha Jézusnak, az ő Fiának szüksége volt az imára, mennyivel inkább nekem! Jézus korán kelt azért, hogy imádkozhasson, vagy pedig az egész éjszakát imában töltötte. Így hát aznap este imádkoztam: „Ha felébresztesz, imádkozni fogok.”

Éjjel egy órakor teljesen éber voltam.

Imádkoztam egészen addig, amíg a családom fel nem ébredt. Aztán így szóltam az Úrhoz: „Fenn vagyok 1 óra óta, most már erőre van szükségem, hogy végigdolgozzam a napot!” Isten átsegített az egész napon!
Másnap újra 1 órakor ébredtem. Lenyűgözött, hogy Isten erőt adott az egész napi munkámhoz. Csodálatos volt!

Van, amikor 2:30-kor, vagy 3-kor, esetleg 4-kor ébredek. Ez az Úrtól függ. Évek óta forró lobbanás ébreszt fel éjszakánként, és az első gondolatom ez: „Értem, Istenem, időt akarsz tölteni velem.” Sosem kell ébresztőóra.
Isten nagyon sok időt szeretne tölteni velünk. Addig nem is tudjuk mit jelent ez, amíg nem engedjük meg neki.


Cathie és néhai férje, Brad voltak a kommunizmus összeomlása utáni első úttörő misszionáriusok Mongóliában, miután az Adventist Frontier Missions nevű támogató egyházi szolgálat kötelékében az országba érkeztek, 1991. október 23-án. Andrew McChesney, az Adventist Mission szerkesztője nemrégiben találkozott Cathie-vel és családjával, amikor ellátogatott a mongóliai Ulánbátorba, ahol szolgálnak. A cikk először az Adventist Mission oldalán jelent meg. https://www.adventistmission.org/how-adventist-pioneer-to-mongolia-connects-with-god

1 megjegyzés:

  1. Az ima a lélek lélekzete ,enélkül nemlehet kapcsolatot tartani ISTENEL. Én is imádkozni fogok azért hogy minnél töben kapcsolodjunk be egya világszéles imacsportba,és tpasztalatokat szerezzünk sajátmagunk élete változásán éshogy engedelmeskedjünk JÉZUS hivásának a mások megmentéséért,hogy sok veszni indulo lélek megtérjen várva az URJÉZUS eljövetelét .Ugyan itt imádkozom a miszios tábor sikeréért is,ISTEN legyen az utmutato,és LELKE legyen köztetek.!!!Tesvéretek Zoltán.

    VálaszTörlés